miercuri, 5 noiembrie 2014

Cunoaşte-te pe tine însuţi!


"Cunoaste-te pe tine insuti!" spuse Socrate si de atunci omenirea are o eterna tema.
Pe care nu stie sau nu poate, dar de cele mai multe ori nici nu vrea sa o rezolve.

Cati dintre noi vedem mai mult decat fizicul? Bine, destul de multi vedem si psihicul. Dar oare cat vedem si mai ales, cum il vedem? Cum il simtim? Ce imagine avem despre noi insine? Drept raspuns la aceste intrebari, oamenii au incercat definitii, introspectii, au scris carti, au pictat, incercand sa contureze imaginea pe care o descoperisera despre ei insisi.

Fiecare artist a exprimat ce a simtit el despre sine insusi folosind cat a putut mai bine priceperea lui.
Daca te intreb acum cine esti ce-mi vei spune? "Sunt o femeie casatorita, am un copil, lucrez la o farmacie si sunt si gospodina."

Insa mai departe de masti, de roluri, cine sunt eu? Ce stiu despre mine? Despre reactiile trupului meu? Despre trairile sale? Despre senzatiile mele? Le pot defini? Le pot localiza in corp?
Nu am fost educati in sensul acesta. Ni s-a imprimat imaginea trupului asa cum il studiem la anatomie, dar nimeni nu ne-a indemnat sa il constientizam, sa il simtim, sa fim atenti la reactiile pe care emotiile le provoaca in trup, la senzatii.
Inconstient, le traducem in cuvinte: simt adierea calda a vantului pe piele, aud zumzetul strazii, are gust de miere, este galben ca spicul graului, simt parfumul marii in nari, mi se pare solutia cea mai buna. Si asa se devoaleaza un kinestezic, un auditiv, un gustativ, un vizual, un olfactiv sau un intuitiv.

Fara intentie si fara sa constientizam exprimam preferinte senzoriale. Le utilizam fara sa avem habar de ele.

Dar ce ar fi daca am invata sa fim atenti la ele si sa le exploatam cat mai bine in viata de zi cu zi?
Ar fi egal cu a ne dezvolta personal.
Ar fi o cale de a ne imbunatati viata.
Ar fi un inceput a te cunoaste pe tine insuti!  


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu