luni, 28 ianuarie 2013

Orgolii

Definitie
In DEX scrie asa: orgoliu = mandrie, ingamfare, trufie, vanitate.

Formularea problemei:
Cat de bun e orgoliul la casa omului? Sau mai bine zis, in viata omului.

Rezolvare:
Orgoliul face parte din viata fiecaruia. Mai mult sau mai putin.
Dupa cum este construit fiecare. Dupa cum s-a educat sau a fost educat. Dupa cum simte nevoia.
E bun orgoliul. Dar ca fiecare lucru pe lumea aceasta, cu masura.
De multe ori, dupa ce l-am manifestat, este benefic sa-l dam deoparte.
De ce? Pentru ca el umbreste existenta noastra, ne tine pe tusa,ne tine departe de oameni dragi, de clipe placute ...
Orgoliul dus la extrem ... Nu e bun, credeti-ma. Am experimentat. Si voi ati expermentat. Pentru ca suntem oameni. Normali, obisnuiti.
Dar tot de aceea trebuie sa invatam din experientele traite. Sa tragem concluzii. Si sa nu mai repetam greseli.
Modul de aborarea a situatiei depinde de ochelarii pe care i-am pus pe nas in ziua aceea.
Iar eu vreau sa arunc cat mai departe ochelarii "de orgoliu". Am sa-mi opresc doar un monoclu.
Pe orgoliu (daca l-am materializa) ar trebui sa scrie: Atentie! A se utiliza cu precautie! In doze mari poate afecta fericirea!

Concluzie:
Dramuiti orgoliul! Fiti fericiti!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu