sâmbătă, 2 martie 2013

Dulce - amar ...

Sunt momente in viata cand totul pare ca s-a sfarsit.
Si poate ca nu doar pare, ci chiar se incheie capitole din viata, iar noi ramanem cu un gust amar.
De ce amar? Pentru ca la prima vedere percepem totul ca fiind un esec. Pe care il asociem cu ceva amar, neplacut.
Poate este instinctiv acest sentiment de esec, poate este conform preceptelor cu care am fost invatati. Prea putin conteaza de unde provine gustul amar. Important este sa stim sa-l transformam in dulce. Dulcele reusitei, al implinirii, al optimismului.
Poate parea o aberatie: adica am divortat si sa am un minunat gust dulce? Pai ce bucurie si implinire poate aduce un divort? Dar de ce nu? Intai de toate, a fost o poveste de viata pentru care am fost trimisi pe pamant. Am trait-o cu tot sufletul, am facut tot ce s-a putut pentru a o duce la succes. Au fost momente de fericire, a venit pe lume poate un copil, am ridicat o casa, am plantat un pom, o floare. Toate acestea sunt succese, reusite, impliniri, de aceea trebuie sa ne bucuram si sa simtim gustul dulce al invingatorului!
Si apoi avem in fata o alta noua poveste, ce-si asteapta cuminte randul sa ne poarte pe cararile vietii. Vom scrie alte impliniri in cartea vietii. O alta poveste de succes.
Sau, partenerul de viata sau parintele s-a stins, a plecat de langa noi la brat cu ingerii. Cum se simte el vazandu-ne ca suferim permanent, ca nu mai vrem sa stim sa traim firesc, cu bucurie? Desigur, doliul este necesar sufletului, insa exista o limita, o masura peste care daca trecem, facem mai mult rau decat bine. Vom face rau sanatatii noastre pshice, dar si fizice.
Trebuie sa invatam sa tragem linie cu liniste, cu speranta ca incepem o noua poveste de viata. Da, a fost frumoasa povestea ce tocmai s-a incheiat, dar bunul Dumnezeu ne pune la incercare pentru a scoate ce-i mai bun din noi luptand, asteapta de la noi mai mult decat suferinta, asteapta sa ne vada impliniti din nou, adaptati noii situatii.
Nicio poveste de viata nu inseamna un esec. Este necesara in evolutia fiecarui om, isi are propriul rost pe care uneori nu-l vedem decat mai tarziu.
Stiu, e usor de spus, dar e greu de trait asa! Se poate vorbi mult pe aceasta tema, eu ma opresc pentru ca fiecare isi poate reevalua situatia, suferinta, asa zisul esec si il poate transforma intr-o poveste de succes.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu