joi, 21 martie 2013

Ziua fericirii?

Ziua ce tocmai s-a incheiat este declarata drept "Ziua fericirii". Hm, pai numai o zi? Si cum sa o sarbatorim? Fiind fericiti, ar fi raspunsul, nu? Pai doar o zi? Eu vreau fericire intreaga viata.
Toti zicem: sa fii fericit! Dar cine s-a intrebat cum e sa fii fericit? Fiecare intelege fericirea in felul sau. 
Spre exemplu, eu am observat ca oamenii vad fericirea in doua moduri: legata de persoane si legata de propriul sine.
Cine e mai fericit? Cel ce asteapta sa-l faca fericit cel/cei din jur sau cel ce e fericit cu el insusi? Eu spun ca esti raspunzator de propria fericire. Daca doresc fericirea, trebuie sa mi-o construiesc. Sa analizez: daca pana acum nu am fost fericit, ce se intampla? De ce nu am fost? Ce trebuie schimbat? Ce trebuie sa schimb la mine, in modul meu de a gandi?

De-a lungul vietii am constatat ca fericirea se compune din lucruri mici. Din simple momente de viata: sa stai de mana cu copilul pe banca in parc sub razele soarelui ascultand zgomotul naturii, sa zambesti unul celuilalt, sa ajuti un batran, sa citesti o carte pe masura sufletului tau, sa asculti muzica preferata, etc. 
Sigur ca pot fi si evenimente, nu numai momente, fericite: am tinut copilul prima data in brate, l-am privit cum  merge la scoala, am absolvit o scoala, chiar si cand am aflat rezultatul pozitiv la un examen.
Implinirea poate veni atat de la cei dragi, dar mai ales de la tine, din interiorul tau, din multumirea ta cu tine insuti. Te privesti in oglinda si zambesti, este cea mai frumoasa imagine, nu? Si asta produce fericire. Daca nu o percepi ca pe cea mai frumoasa imagine, mai ai de lucrat tu cu tine.
Am zis implinire si m-am gandit la fericire. Da, asa este. Cum poti fi fericit daca nu esti implinit? Si nu vorbesc de o implinire totala, ci de implinirea unor dorinte uneori minuscule, alteori marete. 
Atitudinea ta poate determina fericirea ta dar si pe a celor din jurul tau. Daca zambesti, faci bine tuturor, inclusiv tie.
Asadar, primul pas spre fericire e sa inveti sa zambesti. Dar nu de fatada, ci sa zambesti cu sufletul.
Haideti sa facem macar primul pas, asa vom vedea cararea spre fericire. Si vom pasi cu siguranta pe ea.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu